Arnold-träning igår!

Hade Arnoldträning i Lilla bärsta igår! Åh, vad jag har längtat efter det!

Nu har vi en ny sadel! tredje gången jag red me den igår. En crown neal är det, svart. Ska kanske byta till en brun sen. Vi får se. Den är grymt skön iaf!

I början va Hera ganska spänd, hon tyckte att det fanns jättemycket att titta på.. Vi började med att trava på fyrkantsspåret och gjorde temoväxlingar och bytte mellan att ställa innåt och utåt. hon gick ganska bra, men jag gör något konstigt med min sits så min vänsterskänkel åker fram medans högerskänkel ligger precis där den ska... Lite skumt. Vi kortade lädrena lite, men jag gör fortfarande fel med den skänkeln. När jag ska rätta till felet så lutar jag mig gärna framåt, vilket inte heller är bra. Ska ta i tu med det på nästa träning med Hannah.

Sen skulle vi galoppera mellan tre bommar med avstånden 18 meter. Vi började med att ta fyra galoppspång och sen ökade vi antalet. I början gick det på tok för fort för mig och Hera! Speciellt i vänster varv, där jag knappt fick stopp på henne... Men det löste vi tillslut, jag tror att jag slappnade av mer och satt då mer rätt upp och ner i sadeln och var mjuk i händerna. Jag hade också ett mer jämt stöd i båda tyglarna..

Så sista rundan när man skulle göra först fem galoppsprång och sen sex så klarade vi det på första försöket!

Sen gjorde vi andra hoppövningar, som en när man hoppade en liten oxer och skulle in på en volt efteråt så gjorde vi det perfekt på första försöket då också! Hon gick hur fint som helst!! Vi hoppade en bana i slutet och sista försöket så fick jag tillbaka henne jättefint innan hindrena och jag va såå nöjd med oss!

Himla rolig träning, längtar redan efter nästa Arnold-träning som är i december!

Ha det bra!

Elin


Kommentarer
Postat av: Josefine Sohlman

Hej! Jag har alltid (nja kanske inte alltid då :P) undrat om Arnold är bra och träna för, tycker du det? Hur är han som tränare och vad för typ av övningar brukar man göra? :)

2009-04-15 @ 14:43:33
URL: http://ryttarens.blogg.se/
Postat av: Elin svarar...

Han är enligt mig en jättebra tränare!! Han har mycket lydnadsövningar, så hästarna blir jättefina efter en träning för honom. Man rider mycket "kringelikrokar". Han är som tränare mycket sympatisk och konkret och han har alltid glimten i ögat, vilket aldrig är fel :)



Han är alltså en kanontränare! Rekommenderar verkligen att träna för honom!

2009-04-15 @ 14:50:28
URL: http://fornbrandt.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0