Fredag+ Lördag

Glömde faktiskt att skriva igår men här kommer en liten rapport i alla fall!

Fredag
Var i stallet på morgonen eftersom att jag hade morgonfodringen. Hera var lugn och snäll att skritta så efter det så lät jag henne beta ett tag innan jag släppte ut henne i sjukhagen igen. När jag kom hem blev jag lite firad av mamma och pappa (då det var min namnsdag) som hade köpt en liten tårta åt mig och så fick jag två presenter, båda hästsaker ;-)

Fick, passande nog boken "Håll hästen frisk", en bok som handlar om hur man förebygger och botar olika sjukdomar. Den innehåller även andra nyttigheter som grunderna till hur hästen ska skos och vad de olika måtten i stallet ska vara och så vidare... Fick även ett par ridstrumpor vilket jag var i stort behov av då i princip alla mina har gått sönder.



Lördag
Igår så hade hon tydligen sprungit mycket i sjukhagen och varit bråkig att ta in så vi har nu gjort en ny sjukhage åt henne, inne i hennes vanliga hage så att hon ska få lite omväxling. De flesta hästar blir lite tokiga av att gå i sjukhage under så lång tid och hon måste ju stå i sjukhage i minst två månader till...

När jag tog in henne är hon som vanligt jättelugn och snäll, men det är ju ganska typiskt hästar, att de uppför sig med matte men vågar busa när de hanteras av människor de inte "känner". Var lugn och snäll att skitta ut med också. Fxade givetvis allt det vanliga pysslet i stallet också.

Nu sitter jag och försöker spela över lite filmer från träningar över på dvd. Går dock inte så jättebra, men får se om jag lyckas tillslut! Är så himla roligt att kunna följa vår utveckling på film sådär, man ser stor skillnad bara från träning till träning och så kan man se lite olika övningar vi gjort som man kan använda sig av sen när man tränar själv.

Ha det bra!!

Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0