Fullspäckad vecka

Den här veckan har jag verkligen haft fullt upp, men endast med roliga saker... ;)

Igår så skrittade jag ut med Hera, som höll sig jättelugn och fin! Så skööönt! Pysslade givetvis med det vanliga också. Sedan skyndade jag mig hem och duschade och bytte om. Sedan åkte jag ner till stan där jag träffade David och Per. Tillsammans gick vi på Reccemiddag på Norrlands. Vi hade grymt roligt och trevligt tillsammans, åt och drack gratis ;)

Idag så åkte jag till stallet vid tolv. Hera blev skodd idag. Hon var lite otålig idag och irriterad av flugor när han skodde, men höll sig lugn om jag höll flugorna borta... Sedan lät jag henne äta lunch ute medan jag fixade med det vanliga i stallet och sedan skrittade vi ut. Hon skötte sig jättebra tills på tillbakavägen, då vi mötte de som skulle ta in hästarna. Precis samtidigt så började det regna och alla hästarna i hagarna började bralla och busa för att de ville in vilket gjorde att Hera också började bralla och sparka bakut. Men som tur var så kunde Tilde hjälpa mig och ledde in Hera den sista biten och då höll hon sig lugn.

Ikväll blir en lugn hemmakväll för mig, vilket jag känner att jag verkligen behöver. Även om jag måste erkänna att det känns lite konstigt att inte vara ute på en fredagkväll ;) Jag hade även lovat mamma och pappa att vara deras chaufförer då mamma skulle på 50 -års fest och pappa på spelning, så jag kör lite bil ikväll också innan jag bäddar ner mig i sängen och myser med en film.  

puss och kram

Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0