Jag kom in!

Jag är så himla glad nu, för jag har fått reda på att jag kom in på Hästens rörelseapparat - struktur och funktion på SLU i höst! Det är en kurs som jag verkligen ser fram emot att gå.

Mål i kursen:
Efter fullgjord kurs skall studenten kunna:
- redogöra för rörelseapparatens byggnad och funktion hos häst särskilt avseende skelett, leder, muskler och hovar
- identifiera de viktigaste strukturerna i hästens extremiteter genom palpation
- beskriva hästens huvudgångarter
- förstå och redogöra för biomekanikens grunder och fysisk aktivitet påverkar rörelseapparaten och dess hållbarhet
- grunderna för samspelet mellan den yttre miljön och rörelseapparaten relaterat till prestation, hållbarhet och skadeuppkomst
- kritiskt granska vetenskapliga artiklar inom området och göra en fördjupad skriftlig sammanfattning


I höst blir det alltså en "hästkurs" på SLU och Företagekonomi

Kommentarer
Postat av: Tajna

Grattis Elin! Verkligen kul!

2009-08-08 @ 20:59:54
Postat av: Frida

Vad kul det låter Elin :D

2009-08-08 @ 21:13:50
URL: http://frajdolajnien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0