Sorry

Ledsen för att jag inte skrev igår. Här kommer en liten rapport i alla fall.

Onsdag

Var i stallet och pysslade med Hera på morgonen då jag hade morgonfodringen. Var varmt ute vilket gör att Hera blir lite trött och seg. Men ganska skönt att ha en så lugn häst ;-) När jag kom hem så somnade jag på en gång för att jag var så trött. Sedan var det utgång med några vänner på kvällen! Blev bland annat Salt, Terassen och Orange. Riktigt rolig kväll som blev ganska lång.
'
Torsdag
Idag var jag alltså ganska trött när jag vaknade så slappade lite framför teven på förmiddagen. Efter lunch så åkte jag till stallet och mockade och fixade allt det vanliga, sedan skrittade jag och Hera ut tillsammas med Josefin och Aconto :-) Blev lite längre än 20 minuter idag, men det gjorde inte så mycket, de gick så himla långsamt så ungefär samma sträcka som hon brukar gå i vanliga fall. Hera var så snäll så, fast Aconto blev rädd för ett par hästar, utrustade med flugtäcken och flughuvor, så höll hon sig lugn som en filbunke.

Sedan åkte jag till Anna- Karins stall och mockade Cohibas box. Idag fick jag alltså prova på henne för första gången! Hon är sju år gammal (tror jag) och är en jättetrevlig liten häst! Provade att hoppa ett litet hinder som stod på hoppbanan idag och det gick jättebra. Hon har lite lätt för att bli framtung så man fick jobba med att få upp henne i formen lite, men jag tyckte att hon gick jättefint! Hon är ganska känslig i munnen vilket jag tycker om :-)


Cohiba

 


Haggrannen

Ha det bra!

Elin

Kommentarer
Postat av: Julia

Cohiba är fin! Kul att du får rida hennes hästar :D

2009-08-06 @ 20:50:37
URL: http://sinkingship.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0