Fredag!

I morse så var jag och mamma i stallet och skrittade Hera i ridhuset och jag stog i lätt sits en del av tiden. Tänkte att det är dags att jag börjar träna ordentligt så att jag också kommer i form igen! Fy sjutton vilken träningsvärk jag kommer att få i morgon! Är riktigt jobbigt att stå i lätt sits i skritt, inte alls som att stå i t.ex. galopp.

Sedan bar det av till skolan igen där vi fortsatte att dissikera hel häst... Så just nu så snurrar det i huvudet på mig med alla latinska namn på alla muskler.

Efter skolan så åkte jag tillbaka till stallet och tog in Hera, då en i stallet släppt ut henne i bara fleecetäcke (!!), så hon brallade som bara den för att hon var så kall.. Så satte på henne hennes stalltäcke och gav henne mat. Idag så kom det ett lass med grus till våra hagar. De hade tippat det precis vid Heras ingång, så jag fick börja skotta grus (TUNGT) på en gång. Kommer ha riktigt ont i armarna av det i morgon med, väger en hel del det där. Men bra blev det!

Nu så har jag sovit lite innan jag åt tacos med familjen :). Sedan har jag tagit en lång och varm dusch, vilket var otroligt skönt! Nu väntar mys i soffan framför teven och en varm brasa. Gillas!


Hera var lite pömsig på morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0