Onsdag

Mamma jobbade hemma idag med, så kunde ta lite sovmorgon i morse! :)

Idag kändes Hera fin när jag travade henne. Känns som att hon börjar känna igen sig mer och mer i vad vi brukade göra förut tillsammans. Hon känns också förvånadsvärt fräsch för att bara ha blivit skrittad i ca 7 månader.  

Var ju ruskigt kallt ute idag med, så gällde verkligen att klä sig ordentligt! Men skönt att vi har det ganska varmt inne i stallet i alla fall. Det hade vi nämligen inte i mitt förra stall...

Efter att ha pysslat om Hera och släppt ut henne så putsade jag alla grejer och mockade och fixade. Tycker verkligen om att ha putsat allt. Det är så himla fräscht när man kommer och ska rida dagen efter. Brukar ni också putsa varje dag/flera gånger i veckan? Eller kanske bara före träning och tävling?

Jag putsar som sagt varje dag, om jag har möjlighet, och fettar in sadel och träns kanske varannan vecka eller ännu mer sällan...


Jag använder Stübbens glycerintvål när jag putsar. 


Kommentarer
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Jag putsar alldeles för sällan tyvärr.. har alltid vårt dålig på det :P haha.



Fast det är ju bra att ta för vana & putsa efter varje gång man ridit..

2009-12-30 @ 13:33:26
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: matilda

Jag fettar in mitt på varje skollov dvs ungefär 5 gr/år. Sen anväder jag glycerin tvål vid behov, tävlingsgrejerna både innan och efter tävling.

2009-12-30 @ 19:39:23
URL: http://ryttarinnanmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0