Tur i oturen

Har inte hunnit skriva på sistone då jag minst sagt har haft fullt upp. I tisdags så red jag tillsammans med Josefin och Aconto i ridhuset i ca 40 minuter.

I onsdags så var jag och mamma i stallet på morgonen och jag red Hera i ridhuset vilket gick jättebra. Vi hann mocka och göra allt på morgonen så att jag skulle slippa åka tillbaka dit igen efter skolan.

Efter skolan igår så var jag jättetrött och somnade när jag kom hem och blev väckt igen när det var dags för middag. Efter middagen tog jag en dusch och satte mig sedan för att plugga in hästens muskler på latin. Jag hinner knappt börja så ringer mobilen. Det var från stallet och den första meningen löd : "Hej Elin, det har skett en olycka i stallet...". Jag trode att jag skulle få en hjärtattack och dö eller något. Det kunde ju bara inte få hända något MER nu?! Då får jag veta att Hera på något konstigt sätt har lyckats med att sparka sönder sitt fönster! Tydligen så har gallret för fönstret åkt ner på henne och hon har då reagerat med att sparka bakut. 

Tur i oturen så hände det här när det var folk i stallet och hon fick bara några småsår på ena bakbenet. Men det som var mindre roligt var ju att mocka ur hela boxen (halmbädd med torv i botten) för att få bort allt glas-splitter. Jag och pappa var hemma igen klockan tolv på natten. Så jag skippade ridningen idag och tog då en timmes "sovmorgon". Fick alltså sova till klockan sex! :O

Jag åkte till stallet på morgonen i alla fall och mockade och gjorde i ordning allt, samt borstade och pysslade med Hera innan jag släppte ut henne :).

Hera chillar i hagen

 

 
Hera tycker att jag kommer lite för tidigt på morgonen...


Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

kul med fler hästbloggar (:

ska vi följa varann i bloglovin ?

jag lägger till dig nu iaf (:

2009-12-03 @ 18:00:17
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Tajna

Du har en väldig vig häst som kan sparka så högt! ;)

2009-12-04 @ 09:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0