Dagens ridpass

Red alltså ut i hågadalen. Hon kändes jättefin, tills vi stötte på får som precis blivit utsläppta på bete. Haha, Hera har aldrig sett får förut, så hon blåste upp sig allt vad hon kunde så att hon skulle se riktígt stor och farlig ut! Lite svårt att få henne att lyssna just då ;-)

Men när vi hade ridit förbi dem så lugnade hon ner sig lite igen och jag galopperade henne mycket. Gjorde många av och igångsättningar och tempoväxlingar. Försökte fokusera på att jag hela tiden satt tillbaka och att jag skulle hålla henne rak. Efter uteritten travade jag av henne ordentligt på ridbanan. Sedan pysslade jag och fixade med henne och hade sedan kvällsfodring så kom hem vid halv tio... Sent.

Imorgon är det alltså träning för Louise Haaga igen! Längtar :-)

Ha det b(h)äst

Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0