Haagaträning- dock utan hjärna

Haha, jag måste verkligen ha glömt min hjärna hemma innan träningen! När jag kom till stallet så upptäckte jag att jag hade glömt kameran hemma.. Aja, tänkte jag, den klarar väl jag mig utan. Sedan packar vi och åker till Jälla. När jag ska sadla Hera upptäcker jag att jag glömt schabraket, som jag tvättat och lagt frma i stallet och allt!! Vad ska jag göra nu, tänkte jag. Gick till ridhuset och frågade en tjej som heter Moa om hon hade ett extra, som hon som tur var hade!! Sån himla tur!

Så, själva träningen. Vi började med att hoppa fram på volt och skulle fokusera på att få dem att gå i låg form och avslappnat. Efter det så hoppade vi en trekombination och skulle få dem att kunna komma tillbaka då det blev trångt när hindrena blev högre. Sedan hoppade vi ett räcke med bom på åtta meter före och efter hindret och det blev väldigt trångt när hon höjde hindret!  Sedan skulle man sätta upp en ordentlig galopp för att hoppa en oxer med tre galoppbommar innan, med lite långt avstånd för att träna inför utomhussäsongen. Hera gick kanonfint!! Louise tyckte att jag hade gjort ett jättebra jobb med henne då hon tyckte att hon var mycket starkare i galoppen, vilket var väldigt toligt att höra :-)

Jag ska alltså fortsätta att träna galoppen som jag gjort nu tidigare, då hon tyckte att jag var inne på helt rätt spår.

God Natt!

En av övningarna vi gjorde



Min pärla var så himla duktig idag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0