Mäta kraft i tyglarna

Jag läste precis på Jumpclubs hemsida att det genomförts en undersökning om hur mycket kraft ryttare har i tyglarna! Detta tyckte jag verkade mycket intressant. Man kommer då se om ryttaren är starkare i höger respektive vänster hand. Detta undersökte de genom att använda sig av tjocka tygtyglar som kan mäta kraften i ryttarens händer, detta hoppas man att man kan använda sig av i ryttarens utbildning. 

Jag tycker att det verkar jätteinterssant det här och hoppas att man kan få anvädning av detta längre fram i tiden. Man kommer också kunna se hur mycket kraft olika hästar kräver och hur mycket olika rutinerade ryttare använder när de t.ex. hoppar en bana eller travar cavaletti. Ska bli kul att se resultatet av undersökningen! 

Länk till artickeln:
Om tygelkraft



En del hästar får för mycket "tygelkraft", tyvärr

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Det måste jag läsa ;)

2009-05-27 @ 21:04:14
URL: http://jennifersumar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0