Tävling i Enköping

Steg upp kvart över fem på morgonen. Inte det roligaste då jag inte är det minsta morgonpigg.

Väl på tävlingsplatsen, enköping, så gick jag i lugn och ro banan och kunde se ganska många ekipage innan jag lastade ur och red fram Hera. Hon kändes jättefin när jag red fram och hoppade henne. Var lyhörd och lugn, trots många hästar då framridning och framhoppning är på samma ställe.

I första klassen, som var en 90 clear round, så kom jag ganska bra på första, hade en ordentlig galopp. Dock när det kom ett doggleg, som för övrigt nästan var banans enda relaterade avstånd så hann jag inte alls få tillbaka henne. Det var som att jag helt glömde bort det eller ngt. Så rev det hindret. Slutade på fyra fel, suupernöjd med henne. Jag själv får ta och skärpa mig lite. Har ingen respekt alls för 90 hinder....

I andra klassen så kändes det inte lika bra på framhoppningen. Hon svarade bra tillbaka och så men jag vet inte om det var jag som var trött och okoncentrerad, men vi kom inte alls bra på hindrena. Det gjorde att jag inte alls kände mig taggad när jag skulle in på hoppbanan. Det var lite som att jag hade ställt in mig på att det skulle gp dåligt. Jag försökte dock att rycka upp mig själv, precis innan jag skulle in. Jag kunde ju inte ge upp innan jag ens hoppat banan, tänkte jag.

Kom bra på ettan och tvåan, men tog inte tillbaka henne på trean, så den rev vi. In till kombinationen kom vi alldeles för kort in så hon kunde inte räcka fram till tvåan och smet då ut på den. Satte en bättre galopp i henne och hon hoppade den fint på andra försöket. Slutade på 8 fel.

Supernöjd med min snälla häst. Inte alls nöjd med mig själv som inte håller mina planer.

Ha det bra!



En nyduschad Hera, kvällen innan.





Vi i Enköping på framridningen


Kommentarer
Postat av: Amanda

Den hästen är så vacker, älskar bläsen!

2009-05-12 @ 21:59:26
URL: http://nogg.se/AmandaG
Postat av: Elin

Åh, tack! Ja visst är den fin ;-)

2009-05-13 @ 12:03:29
URL: http://fornrbandt.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0