Tävling i Hallstavik

Tävlade i Hallstavik idag. Hera kändes mycket fin redan på framridningen. Kollade mest gas och broms och att sidförande hjälper funderade som de skulle. Hon hoppade jättefint på framhoppningen, men jag kände i sprången att jag "gled runt" i sadeln. Jag hade nämligen ett par nya ridbyxor idag som bara är tygskodda, vilket jag aldrig rider med i vanliga fall. Plus att jag inte hade mina tretornstövlar pga att de är reklamerade och jag väntar på ett par nya så jag tappade verkligen greppet när jag hoppade... Skumt, är ju så många som rider i tygskodda och det funkar ju bra, är det kanske bara för att de är nya tro? Eller för att jag är så ovan?

Första klassen, 1 meter, så kändes Hera kalasfin. Nollade i  grunden men i omhoppningens första hinder så gled jag så i sadeln och tappade balansen att jag inte hann räta upp mig ordentligt inför nästa, så hon smet på sidan. Det var ju ganska förstårligt, hon kom ju helt fel. Resten av banan gick jättefint! Så slutade på 6 fel i andra fasen precis utanför placering.

I andra klassen som också var en meter så kändes det ännu bättre! Jag fick verkligen in känslan och en bra rytm. Jätteskönt! Hera var helt otroligt fin. Men sista hindret som var en kombination så kom jag för kort in så hon räckte inte riktigt ut på sista, så jag rev utsprånget.

Sammanfattningsvis så är jag nöjd med tävlingsdagen! Framförallt är jag nöjd med Hera som kändes väldigt fräsch! Nu längtar jag efter nästa tävling!

Lite bilder från dagen, blev tyvärr inga när jag red, men jag tog lite bilder på Hera och mamma efter mina ritter :-)

/ Elin



I transporten





Tyckte att det här va en så himla söt bild!





Kommentarer
Postat av: Linnea

Vilken fin häst du har! :)

2009-05-25 @ 19:30:23
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Elin

Tack så mycket! :-)

2009-05-25 @ 20:30:02
URL: http://fornbrandt.webblogg.se/
Postat av: M L I

Vad roligt att få läsa en tävlingsryttare som är nöjd oavsett hur det går under tävlingen!! :)



Många jag stöter på blir väldigt missnöjda om de river och är otroligt irriterade över sig själva och hästen.

2009-05-26 @ 19:50:53
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Roos

Gud vad kul att det gick så bra :D Ni är så duktiga!

2009-05-27 @ 09:34:05
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0