Träning

Träning för Hannah idag i ridhuset vid Lurbo. Eftersom det är tävling i morgon så ville vi få henne genomarbetad (men inte trött) och lyhörd för både gas och broms. Skrittade på en volt och lät henne söka sig fram till bettet och hon fick gärna gå i lite lägre form. Sedan gjorde jag igång och avsättningar i trav och skritt och fokuserade på att hon skulle ställa även i av och igångsättningarna. Jag skulle även tänka på att hålla om med ytterskänkeln, så att hon spårar.

Sedan galopperade jag lite i båda varven och lät henne behålla den låga formen. Efter det var det dags att galoppera som om jag skulle hoppa en bana. Jag fick planera vart jag skulle börja galoppera och föreställa mig att det fanns ett "första hinder" i ridhuset. Så för att hon ska få en så bra galopp som möjligt använder jag mig av ena långsidan, står i lätt sits ochsätter mig ner i galoppen, strax innan svängen. Då får jag på bästa sätt upp en bra galopp inför t.ex. en tävling.

Jag ska också vara nogrann med att jag får ett bra tryck i galoppen och har henne ordentligt mellan hand och skänkel, alltså rider henne ordentligt in i bettet så att jag får något att hålla i..

Hon kändes jättefin, så vi avslutade där och diskuterade morgondagen lite.

Ha det!

Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0