Söndag

Steg upp i hyfsad tid idag. Riktigt tidigt för att vara jag, efter en utekväll. Gårdagen blev riktigt rolig, hade bara önskat att jag hade kunnat vara där längre, då Norrlands hade öppet till 4.00! 

Började dagen med en god frukost med hembakat bröd och sedan så bar det av till stallet. Jag tog in Hera det första jag gjorde och gjorde i ordning henne. Innan jag skulle ut så träffade jag Josefin som har Aconto, hästen bredvid Hera. Hon praktiskt taget förbjöd mig att skritta ute idag, speciellt ensam, då det blåste något enormt mycket ute och Hera skulle nog inte hålla sig lugn...

Så jag följde med henne och Aconto till ridhuset.  Hera blåste upp sig ganska mycket i början och tänkte takta runt där inne. Hon har ju inte varit i ridhus på ca 4 månader, så det var inte så konstigt kanske. Men efter en liten stund så lugnade hon ner sig och gick riktigt avslappnat där inne, vilket var så himla skönt! Så det var verkligen värt att gå där, även om det är lite mjukare än vad som är bra för leden, så är det ju mycket viktigare att hon håller sig lugn och framför allt att det är säkert för oss båda. 

Efter ritten så pysslade jag med henne och släppte ut henne i hagen där lunch-höet väntade. Jag hade även tagit med en stor björkkvist åt henne som jag la in i hagen, så att hon skulle ha något att pyssla med i sin lilla hage. Hon kommer dessutom på andra tankar av att gnaga på den där grenen, istället för att försöka sig på att bralla i hagen,vilket de andra hästarna gjorde väldigt mycket idag, på grund av det blåsiga vädret.

När jag var klar i stallet tog jag bilen hem och käkade lunch och gjorde mig i ordning. Sedan åkte jag, mamma och pappa in till stan och shoppade lite :)  Blev lite sköna höstkläder, samt en utgångsklänning och ett par lårhöga stövlar, som man även kan vika ner och ha som vanliga stövlar (; Det gillas.

Nu
så tänkte jag åka iväg och jobba lite innan det är dags för middag.

 

Hoppas ni har haft en bra helg :)

Elin


Man får hålla i sig idag, så man inte blåser bort ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0