Ofrivilligt bad

Idag väcktes jag klockan sju på morgonen av att telefonen ringde. Jag fick i princip en hjärtattack när jag såg att det var Tina från stallet som ringde. Jag var helt säker på att det hade hänt Hera något hemskt. Hon började sedan samtalet med "För det första, det har inte hänt Hera något" och jag kunde då andas normalt igen. Men jag fick då veta att vi hade fått en vattenläcka i stallet och att det antagligen hade runnit vatten hela natten.

Det var Heras boxgranne, Aconto, som hade haft sönder sin ledning till vattenkoppen, så varken Hera eller han fick nog en blund i ögonen den natten, för det lär ha sprutat rejält mycket och en del hästar ska ha varit väldigt stressade när morgonfodrarna  kom. Det var drygt en decimeter vatten i halva stallet! Riktigt mycket, så nästan alla som står i den delen fick mocka ut sina boxar och låta dem torka för att sedan fylla på dem igen till eftermiddagen. VI har två stora byggfläktar som står på dygnet runt i stallet nu också, som ska se till att allt torkar ordentligt.
 
Så när jag skulle ta in Hera för att pyssla om henne som vanligt så var det en mycket trött häst jag mötte i hagen. Så jag pysslade med henne extra länge, skrittade vanliga rundan och duschade henne efteråt. Sedan lindade jag hennes ben, för de var lite tjocka idag och fyllde sedan på ordentligt med torv.

En händelserik natt för hästarna med andra ord!


Pömsig häst

Nu ska jag åka och träffa Anna och Akis för att spela minigolf ;-)

Puss och kram!

Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0