Måndag

Var förvånansvärt pigg när jag steg upp i morse när klockan ringde vid fem. Kan i och för sig bero på att jag somnade vid nio igår kväll...

Skrittade ner Hera till ridhuset och hon kändes pigg och glad. Skrittade i lite drygt en kvart innan jag började trava. I skritt så gör jag lite öppnor och slutor på henne. I början kändes hon ganska stel, vilket inte är så konstigt. Var ju ett tag sedan vi jobbade med sidvärdsrörelser. Men mot slutet tyckte jag att hon kändes riktigt fin och hon lyssnade bra på mig. 

I traven så rider vi ju bara längs fyrkantsspåret, men där försöker jag då jobba med tempoväxlingar hela tiden. De är inte så stora, men det är framförallt för att kolla att hon lyssnar på mig och att jag har kontroll. Jag är rädd att för stora tempoväxlingar skulle vara för ansträngande för hennes ben.  

Efter att ha ridit klart så pysslade jag med henne lite, innan jag släppte ut henne i hagen.


Kommentarer
Postat av: Madde

redigt fin häst =)

2009-12-28 @ 22:06:35
URL: http://maddegshastblogg.blogg.se/
Postat av: Karin

Fin blogg.

2009-12-29 @ 11:15:15
Postat av: Linn

Så fin häst du har :)

2009-12-29 @ 19:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0