Söndag

Var i stallet vid halv åtta. Började med att göra i ordning Hera och tog ut henne i det kalla vintervädret för att promenera ner till ridhuset. När jag kom dit ner så upptäckte jag att det var löshoppning där! Så typiskt, jag hade självklart inte kollat upp om de skulle ha det, men det är ofta löshoppning på söndagmornar... Eftersom Hera inte får gå i någon djupare snö så kunde jag inte rida på uteridbanorna, så jag skrittade henne i ca 10 minuter ute runt om anläggningen. Så kom jag plötsligt på att jag nog kunde rida i ridskolans ridhus, då de inte har någon verksamhet på söndagmornar. Så jag gick förbi och frågade och mycket riktigt, det gick bra att rida där. Tur för oss!


Inne i ridhuset så skrittade jag henne lite till och sedan travade jag i två minuter för att sedan skritta lite till.. Idag fick vi ju som sagt trava en intervall mer än tidigare, alltså 3 x 2 minuter. Jag känner verkligen att jag måste jobba hårt med min sits, är ordentligt ringrostig efter att inte ha ridit ordentligt på länge.

Men sista trav-intervallen så känndes det faktiskt jättebra. Hon var mer avslappnad, mycket berodde nog på att jag satt bättre, och hon gick jättefint och lyssnade bra på mina hjälper. Gjorde lite små små tempoväxlingar på henne hela tiden, för att hon ska vara uppmärksam på mig och för att det stärker henne och hon blir lite kvickare i bak.

Efteråt pysslade jag med henne, hade vår dagliga kli-stund för att sedan släppa ut henne i hagen. Putsade alla grejer idag med, mockade och fixade innan jag drog mig hemåt. Nu sitter jag i myskläder och har precis käkat lunch. Ska nog åka till gymmet senare idag, känns som att det är dags. (;


Kommentarer
Postat av: Tajna

Jätteroligt att läsa om er väg "tillbaka". Kämpa på!

2009-12-27 @ 15:17:35
Postat av: Linnea

sv: tur är väl det :-) Fick inte så mycket i hästväg mer än ett par ridbyxor, hade försig inte önskat mig något annat heller, haha :-)

2009-12-27 @ 15:21:03
URL: http://linneajarnstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0