Träningsrapport

Syfte: Få henne att bli lösgjord och lyhörd

Träning för Hannah inne i ridhuset idag.  Eftersom vi hopptävlade för två dagar sedan så ville vi bara att hon skulle vara genomarbetad och checka av att hon lyssnar. Hannah tyckte att hon var mycket fin och att jag hade jobbat jättebra med henne de föregående dagarna! Hon gick verkligen jättefint. 

Red mycket av- och igångsättningar och jobbade sedan mycket med min vänsterhand, som jag vill höja då hon inte tar ytterskänkeln ordentligt.. Så jag fick hålla handen i schabraket för att den vekligen skulle vara stilla. Vi jobbade också med att jag skulle hitta balansen snabbt i galoppen och inte åka med, för då trycker jag på henne med sätet omedvetet, vilket gör att hon galopperar snabbare. I hoppningen så är det viktigt att inte skuta på med sätet om man ligger rätt mot ett hinder, för då kommer man för nära, eftersom att hästen längt steget.

Så mycket nöjd med Hera som kändes väldigt fräsch och fin :-)



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0