Tre senaste dagarna

I måndags när jag var ute och skrittade Hera så var hon jättelugn och fin de första 25 minuterna. Jag gjorde mycket halter och tempoväxlingar i skritten för att kolla så att hon fortfarande lyssnar på mina hjälper och hon känders verkligen känslig och fin! Men när jag skrittade runt, på långa tyglar, runt lurbos hagar så blev Hera rädd för något. Jag såg ingenting som jag tyckte att hon kunde bli rädd för och sa till henne att skärpa sig. Ibland blir Hera arg när man säger åt henne att hon gör fel, speciellt i en sån här situation. Så här är hon i princip bara nu när hon är konvalecent, hon är annars mycket lugn i nästan alla sitiuationer (peppar peppar). Så hon blev arg på mig och gjorde några krumsprång och så var det en sladd på marken (!) som jag tror att hon fastnade lite i och gjorde då värdent språng och jag ramlade av! Ramlade på ryggen och hade ingen säkerhetsväst, så gjorde ganska ont och jag stukade tummen. Men förutom det klarade jag mig bra! Sån himla tur!  Ännu mer tur var att Hera blev så chockad av att jag ramlade av att hon stod helt stilla så jag kunde ta henne på en gång. 

När jag ställde mig upp så såg jag att en hare sprang iväg med full fart.. Allt det där för en liten hare? Hon letar verkligen anledningat till att hoppa till..

Så igår så gick mamma med mig och Hera. Jag hade säkerhetsväst och vi gick en runda på stabbymalmsvägen. Hon skötte  jättebra och vi skrittade i 40 minuter. Mamma hjälpte mig med att mocka och göra i ordning mat och så eftersom att jag hade föreläsning på morgonen och på kvällen så skulle jag på sykurs med min syster Linda. Det var faktiskt jätteroligt att sy! Haha, det var ett tag sedan man gjorde det. Vi får sy precis vad vi vill och köper tyget själva så jag ska sy en klänning med hängslen :) Tror att den blir jättefin. Men jag var så himla trött när jag kom hem så jag somnade nästan på en gång.

Idag så var jag i stallet vid tio för att pappa skulle följa med mig och Hera på vår dagliga promenad. Hon gick jättesnällt idag med och säkerhetsvästen kommer alltid vara på ett tag framöver, tills hon är mer igångsatt och inte lika rastlös.

Nu ska jag sätta mig och fixa lite på min klänning hade jag tänkt.

Ha den så bra!


Vill så himla gärna att Hera ska bli frisk!

Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0