Lördag

Hade fullt upp igår så jag hann inte med att blogga.

Hade tänkt rida markarbete med Hera, men ridskolan hade bokat hoppbanan och det var så fint väder, så jag ville gärna passa på att vara utomhus. Jag red henne då lite på dressyrbanan. Hon var lite väl fokuserad på sin omgivning i början. Det är ganska mycket rörelse på klubben, speciellt på en lördag förmiddag.

Men jag försökte att själv inte bry mig om omgivningen och bara rida konsekvent och fokuserat, så det dröjde  inte länge förrän Hera också koncentrerade sig. Hon gick kanonfint i galoppen och även i traven och kunde göra lite tempoväxlingar i alla gångarter vilket hon svarade fint för. Men i slutet så blev hon lite trött och då försökte hon komma undan genom att byta galopp eller bryta av, så då gäller det att jag verkligen rider i varje steg. Avslutade sedan med att skritta av runt anläggningen.



Så duktig flicka!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Å vilken söt häst!

2010-05-02 @ 09:12:11
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0