En förebild

En person som jag verkligen ser som en stor förebild, trots att han är i min egen ålder, är Alexander Zetterman. Han är förutom en mycket talangfull ryttare en mycket målmedveten sådan, som gör allt som behövs för att nå toppen. Han förstår att det är en förutsättning att ha bra hästar, men också hur mycket det krävs av ryttaren för att man ska komma någon vart.

Han tränar regelbundet tränar för svenska landslagstränaren friidrott och tränar tre styrkepass och tre konditionspass i veckan.

Det är något som jag tycker att många av oss andra ryttare ska ta efter, att vara så målmedvetna och att ta vår egen fysik på allvar. Vi är ofta duktiga på att toppa våra hästar inför en tävling eller annat mål, men hur är det med oss själva?

Vi får börja lägga upp ett separat träningsupplägg som inefattar våra egna mål och delmål. Vilken form krävs för att nå just det mål du vill nå, och hur du ska ta dig dit.

Det här är något som jag verkligen vill ta efter och bli bättre på! Vill inte ni?


Läskigt målmedveten



Kommentarer
Postat av: Mia

Håller med, han är fantastiskt fokuserad. Det peppar mej att träna oxå...

2010-03-06 @ 14:06:19
Postat av: Maja

Superbra! Man brukar faktiskt märka att ridningen blir mycket roligare och lättare när man själv är i bättre form :) Har du tänkt åka till falsterbo i sommar Elin? :)

2010-03-07 @ 17:29:21
URL: http://majajonson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0