Tisdag

Idag travade jag bara Hera i ridhuset, för att jag fortfarande bara galopperar varannan dag. Hera kändes väldigt fin idag! Jag själv måste medge att jag hade träningsvärk i benen idag, efter att ha ridit så länge utan stigbyglar igår. Men jag gjorde det idag igen och som sagt, hon kändes verkligen jättefin! Det var väldigt roligt. Hon var pigg och glad men lyssnade ändå väldigt fint.

Efter ridningen så släppte jag ut henne i hagen och upptäckte då hur sjukt mycket snö som kommit under gårdagen. Hera får inte gå i så djup snö, eftersom det blir för jobbigt för hennes ben. Så jag ställde mig och skottade hagen, tänkte först bara ta på de värsta ställena, men saken var den att det var lika illa i hela hagen, så ja... En timme senare så var jag klar! Puh! Fy vilken träningsvärk jag kommer att ha i armarna och ryggen.

Sågade av en stor gren till henne också, så att hon skulle ha något att pyssla med. Hon käkar upp stolparna i hagen annars, nu under vintersäsongen.

Putsade träns och sadelgjorden innan jag begav mig hemåt.


Söta Hera, innan ritt.


Hera ville vara med och skotta


Kommentarer
Postat av: Annika

Elin!! Har ni smitta uppe på Lurbo? Hörde det från akka att hästar uppe på ridskolan har insjuknat osv.. Vi var uppe igår men såg inga lappar om smitta.. Tänkte du står ju där så du lär ha koll :-) Läste på deras hemsida att de varnar också, kunde ju vara schysst av dem att varna på anläggningen också..

2010-03-03 @ 11:23:03
URL: http://jarnstrom.blogg.se/
Postat av: Maja

till kommentaren ovan kan jag hålla med om att det är konstigt att inga lappar sitter uppe i ridhuset :O

2010-03-03 @ 18:16:14
URL: http://majajonson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0