Dagens ridpass

Idag så var det, som sagt, jättefint väder ute. Jag red Hera på dressyrbanan uppe på Lurbo. Red största delen av passet utan stigbyglar, för min sits skull. Gjorde öppnor och slutor längs långsidorna. I galoppen så gjorde jag mest "basic" övningar, höll henne rak på rakt spår och såg till så att hon ställde ordentligt i hörnpasseringar, samt inte sprang iväg. Gjorde lite tempoväxlingar också och då fokuserade jag mycket på min sits, att jag skulle vara följsam men inte "åka med" fram för mycket. Hon kändes jättefin och svarade jättefint för min hjälper! 

Avslutade med att rida serpentiner och flyttade henne lite för innerskänkeln i varje båge, om jag inte riktigt fick ut henne på yttertygeln i bågen, som hände mig en gång, så gjorde jag bara en volt tills jag fick ut henne ordentligt på tygeln.

Efter ridningen så tvättade jag Heras svans, spolade av benen, trimmade manen lite och lindade benen och pysslade med diverse saker i stallet.. :-)



Ha det b(h)äst

Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0