Dagens ridpass

Som jag skrev tidigare så hade jag tänkt rida lite markarbete idag, med galopp- och travbommar men ridskolan hade tagit hoppbanan så det gick ju inte alls... :-( Så jag red på dressyrbanan i stället och Hera var superladdad. Hon hoppade till för småsaker och blåste upp sig så fort en häst red förbi. Sedan kickade hon en gång i galoppen, mest av glädje tror jag.. Knäppa lilla häst. Hon börjar få ganska bra kondition nu, det märks, men hon vet inte riktigt vad hon ska göra med den :-P

Jag galopperade ganska ordentligt idag, men inte lika mycket som igår. Gjorde likte skänkelvikningar längs långsidorna och på volterna. I övrigt så kändes hon väldigt fräsch och fin. :)

Nu ska jag skriva ett högtidstal som jag ska hålla i morgon på svenskan, men jag kommer bara inte på hur jag ska inleda det! Någon som har något tips? :-) Sedan ska jag göra  en sista övning inför lektionen jag ska hålla för min idrottsgrupp i morgon. Ska bli grymt kul att se dem, önskar att jag kunde stå i mitten och ta kort på dem, men det skulle nog inte se så bra ut, då idrottsläraren bedömmer min lektion... Men jag ska banne mig se till att de får ordentligt med träningsverk så de kanske börjar räkna ridning som en idrott och att man faktiskt inte bara sitter och åker på hästen.

Ha det b(h)äst

Elin



Jag och Hera i våras innan träning för Arnold.


Kommentarer
Postat av: Frida

JA! en hästblogg! ser fram emot att läsa!

2009-04-15 @ 23:28:29
URL: http://frajdolajnien.blogg.se/
Postat av: josefine Sohlman

Svar: Ja visst är han söööt ;) Kommer absolut mer bilder, tar bara sån tid att ladda upp dom :S

2009-04-16 @ 18:56:36
URL: http://ryttarens.blogg.se/
Postat av: Josefine Sohlman

Nja, ett till kommer men det räcker :D Vad har du för häst? :)

2009-04-16 @ 20:12:34
URL: http://ryttarens.blogg.se/
Postat av: Elin svarar...

Haha okej ;)

Hera är ett sto, född 2001 och är importerad från Tysklad.

2009-04-18 @ 23:27:32
URL: http://fornbrandt.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0