Ridlektion med idrottsgruppen!

Idag höll jag alltså i en ridlektion med halva min idrottsgrupp! Vi är så himla många i den, så vi var tvugna att dela upp ridningen på två gånger. Åh, ni skulle ha varit med och sett dem! Förutom att de såg jätteroliga och söta ut när de kom med lånade jofahjälmar och för stora säkerhetsvästar så var det jätteroligt att se dem rida!

Det var så himla mycket som man gör dagligen utan att alls tänka på att man faktiskt inte kan det om man inte är hästmänniska. Jag fick frågor som :
Hur klappar man en häst egentligen?
Hur sadlar man av?
Hur sitter man upp?
Hur leder man en häst?
Hur styr man?
Vad är skänkel?
Hur stannar jag?

Killarna, som nästan alla är närmare 190 tyckte att hästarna va jättestora! :-D

Jag fick springa runt och hjälpa alla med allt från att klappa hästen till att få trava lite. Men det var skitkul!! Alla gjorde verkligen sitt bästa och i slutet av lektionen kunde alla trava i lätt sits! Hur duktiga som helst! Nu återstår det att se hur det kommer gå nästa gång, då de flesta är från min klass :) Önskar att jag hade några bilder från idag, men en kompis tog med sin mobil som tydligen skulle vara väldigt bra, så kanske kan lägga upp dem senare!

Ha det b(h)äst

Elin



Min förra ponny



Kommentarer
Postat av: Frida

haha ;D sånt där är så kul! Jag har ju lärt min pappa. Och nu galopperar han med mig i skogen och hoppar typ 40 cm ;)



Men vilka hästar red dina idrottspolare på? Lånade du massa eller?

2009-04-16 @ 21:57:22
URL: http://frajdolajnien.blogg.se/
Postat av: jennifer

Gud vilken fin bild!

2009-04-17 @ 15:39:53
URL: http://jennniferhubinette.blogg.se/
Postat av: Elin svarar...

Tack Jennifer!

Frida:

Haha, ja visst är det! Vi fick låna Blomman, Myran, Cavan, Aghera, Rosita och Bazil.

2009-04-18 @ 23:25:50
URL: http://fornbrandt.webblogg.se/
Postat av: caroline

fina bilder :)

2009-04-21 @ 20:03:37
URL: http://carolinekero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0