Skola igen

Så var det dags att gå till skolan igen, vilket jag inte alls har någon lust med. Har en dubbellektion natur på schemat och sen en redovisning i ekonomi... Men det som faktiskt ska bli riktigt kul är att träffa Anna, Ak, Ebba, Imi och Emma igen! Har knappt hunnit träffa dem alls under lovet. En annan sak jag verkligen ser fram emot r att planera en ridlektion för min idrottsgrupp, för de ska komma och rida för mig! Många av dem har aldrig suttit på en häst förut, men verkar jätteantusiastiska så det ska bli skitkul!

Haha, jag kom och tänka på vad en av killarna, som ska komma och rida i veckan, sa för någon vecka sedan :
"Vad heter det när hästen går så där fint?" Han gestikulerade med armarna för att visa vad han menade och fortsatte "Alltså när hästen ser sådär... maffig ut? " "Menar du dressyr?" undrade jag, men nej det menade han inte, han verkade helt säker på sin sak "Piaff eller passage då? Menar du det?" frågade jag igen. "Nej det är det inte." Sa han bestämt, och visade än en gång med armarna ut i luften för att visa tydligt vad han menade. En annan kille i klassen, som inte heller rider frågar då "Menar du skritt?" "JA, skritt är det!!"

Hahaha! Kanske inte lika roligt att höra i efterhand, men kul var det! Tror att jag ska visa dem vad som är skritt när de kommer och ska rida för mig på torsdag... ;-)

Men nu måste jag åka till skolan!

Ha det b(h)äst!

Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0