Torsdag

Idag var det jättefint väder så efter matten så tog jag bilen och åkte in till stan och käkade lunch på Café Linné men Ak, Ebba och Emma. Urmysigt. Det var supervarmt  att sitta ute i vårsolen!

Sedan var det dags för min klass att rida en lektion för mig på Lurbo. En del av dem var ganska rädda för hästarna och såg lite skeptiskt på det hela... Som en av dem sa "Ja, jag tänker rida men verkligen inte borsta hästen!" Efter ridpasset så ledde han in hästen och sadlade och tränsade av själv och klappade om hästen ordentligt. De tyckte att det var jättekul! Många av dem hade aldrig suttit på en häst förut och lyckades ändå göra en "Jorden runt" och trava i lätt sits! Hur duktiga som helst! Alla var helt överens om att ridning var riktigt kul. Tror att de kommer få lite träningsvärk också, efter att ha stått så mycket i lätt sits ;-)

Hörs!

Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0