Onsdag

Var i stallet i morse igen. Idag var det mamma som höll oss sällskap (och mockade). Idag så la mamma ut några skrittbommar också, så att Hera skulle få lyfta på tassarna lite. Det tyckte hon var kul :).

Tycker verkligen om vintervädret ute. Jag tycker att det är så himla mysigt! Finns nästan inget bättre ridväder... Om man kan rida på sin häst ute vill säga. Just nu saknar jag det enormt mycket! Att bara kunna rida ut i den härliga snön. Men förhoppningsvis så är det inte allt för långt kvar tills vi kan göra det.

Nu är vi uppe och skrittar i 55 minuter om dagen och vi håller oss i ridhuset hela tiden. Man blir bra kall om tårna av att bara skritta så länge, så den sista kvarten brukar jag hoppa av och gå för att få lite liv i de bortdomnade tårna.

Imorgon halv ett så har jag sluttenta i kursen jag går (hästens rörelseapparat - struktur och funktion). Det är en muntlig tenta och vi kommer vara i grupper om fyra. Min tenta-ångest gick precis över till tenta-skräck! Haha, usch vad jag grämer mig för den där tentan. Ni får hålla tummarna för mig!

Nu ska jag fortsätta och stress-plugga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0