Tisdag

Idag så jobbar mamma hemma, vilket betyder att jag kunde ta "hennes" bil till stallet och utan att stressa hem sen. Passade på att ta lite sovmorgon också, så var i stallet vid halv åtta.

Idag var det riktigt kallt ute på morgonen! Det gjorde att Hera var väldigt pigg och glad! Det resulterade i att hon var lite småtittig och spänd i början, men när hon har skrittat ett tag så börjar hon slappna av. Idag så travade vi alltså i åtta minuter sammanlagt! Hon känns bara bättre och bättre för varje dag som går och jag börjar sakta men säkert hitta tillbaka till min gamla sits.

Vi jobbar fortfarande på med öppnor och slutor i skritten och tempoväxlingar i traven. När hon har travat lite mer, kanske nästa vecka, så tänkte jag att hon skulle få jobba lite över travbommar och bommar i skritt. Måste försöka få igång fantasin lite, så att hon inte blir uttråkad av att göra samma saker varje dag. Men hittills så har vi ju faktiskt inte haft något annat val..


Härligt med vinter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0