Dressyrat idag

Jag var till stallet vid lunch och tog hand om min älskade Hera och skrittade henne. Hon var väldigt kelsjuk idag! Så söt.

Sedan åkte jag till Amaretto, mockade hans box och sen kom Linnea! Hon och jag tog in honom från hagen och hjälptes åt att borsta den lilla lortgrisen! Fast vi va två så tog det tid vill jag lova! Blev dressyrsadeln idag, vilket kändes lite annorlunda för mig! Okej, ganska mycket annorlunda, har inte ridit i dressyrsadel på jättelänge då dressyrsadeln jag har inte passar Hera. Red på dressyrbanan och han kändes ganska stel i början.

Efter uppvärmingen och tempoväslingar och lite övergångar så tycker jag att han kändes bättre! Men det som jag verkligen får jobba mer med honom med är skritten! Så fort jag tog tyglarna i skritt så spänner han sig i verkligen hela kroppen och tar pyttesteg och vill takta. Gjorde lite skänkelvikningar för att få honom att lossa lite i bogarna och tempoväxlingar för att få honom mer in under sig. Men jag är absolut nöjd med honom! Kommer bli lättare senare också, när vi känner varandra lite bättre :-)

När Linnea har kommit hem och städat klart hemma hos sig så ska hon skicka bilderna hon tog på oss idag som jag då lägger in direkt, för er skull! :-) Så håll utkik!

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0