Gårdagens skrittrunda

Igår var jag vid stallet vid lunch och mockade och fixade allt innan jag tog in Hera. Det blåste ordentligt ute och jag märkte att hon var pigg redan när jag tog in henne. När jag skulle skritta ut så fick jag gå ut en annan väg, för de sågade i ett plåttak utanför den vanliga ingången och de förde givetvis väldigbt mycket oväsen. Så jag tänkte att jag skulle rida ner till Lurbo och skritta där, men sommarjobbarna där hade vattenkrig och så var det en som högtryckstvättade transporten. Så Hera skötte sig, men lite skvätträdd var hon så jag tänkte att jag skulle komma bort från allt oljud så jag skrittade runt hagarna. Men där gjorde jag ett misstag. För där blåste det ännu mer och ett rådjur sprang förbi i skogen så Hera blev jättenojig, och började backa och gå sidled.

Så när hon gjorde det så backade hon in i ett träd och hon måste ha backat in i det ganska ordentligt för när jag kom tillbaka så hade hon ganska långa (dock inte så djupa) rivsår på länden... Stackars liten, men hon backar förhoppningsvis inte in i ett träd igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0