Grannfejden...

Jag måste erkänna att jag kännde mig lite sliten när jag vaknade idag, efter festen jag var på igår kväll. Men när jag varit i stallet ett tag så vaknade jag till lite och spenderade mycket tid till att klia och borsta Hera.

Skrittade ut henne själv idag och hon skötte sig jättebra, precis som vanligt. Är riktigt stolt över henne, för jag vet hur mycket energi hon har just nu... Efter ridpasser så duschade jag hela henne och schamponerade så att hon blev riktigt ren och fin!

Sedan så skulle hon gå in i boxen och träffa sin nya boxgranne, Aconto som kom tillbaka från betet idag. Haha, det var så roligt att se på dem. Hera är nämligen ett väldigt dominant sto och det är ingen häst som vågar sätta emot henne. Men i det här fallet så var det lite annorlunda än vad Hera är van vid--

Hon hälsade först så snällt, vilket hon alltid gör, men sedan vill hon visa och markera att det är hon som bestämmer. Hon börjar då med att slicka öronen och se riktigt arg ut. Aconto tittar på henne så glatt fortfarande med öronen framåt och mulen pressad mot gallret. Hera tar då i lite mer och hugger lite mot honom. Utan att blinka står han kvar med mulen fortfarande pressad mot gallret. Hera blev nästan förnärmad, för att han inte tagit henne på allvar och vänder då rumpan till, skriker till och hoppar lite med bakdelen, bara som en varning, sedan vänder hon sig snabbt om för att se om hon fått någon reaktion. Men icke. Aconto står fortfarande med öronen framåt och mulen pressad mog gallret. Hera drar då en djup suck och börjar istället att plocka lite med halmen. 

Dags för Hera att få sin eftermiddags-kraft tänkte jag, nu när stormen lagt sig. Så jag ger henne den i krubban som är i hörnet till Acontos box. Aconto, som redan har ätit upp sin kraft ställer sig och pressar mulen ytterligare mot gallret där Hera står och försöker med tungan att nå Heras mat i krubban. Det lyckas han naturligtvis inte med. Hera lyckas inte heller med att få honom att ge upp och gå trots många sura blickar... De fortsätter att smågnabbas tills Hera inser att hon stött på ett hopplöst fall som inte går att lösa genom bråk. Kanske bara att köpa läget och bli vän med Aconto? ;-)

Haha, vi får väl se hur det går...



Hera har mött sin rival
 


Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Tackar! :) Jag med faktiskt, älskar verkligen färgerna i Ponnystallet så det ska bli kul att få måla över den fisgråa färgen i de andra stallen... xP

2009-07-12 @ 20:06:21
Postat av: FREJA LINDSKOG

Woops, var lite snabb med knapparna... x)

2009-07-12 @ 20:06:58
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0