Lugn skrittrunda

Var i stallet före lunch och mockade innan jag gav alla hästar sitt lunch-hö. Sedan gick jag och tittade lite på när några andra red och tränade för tränare. Det är så insprirerande att se andra rida och träna týcker jag! 

Efter det så tog jag in och gjorde i ordning Hera för vår dagliga skrittrunda. Tog en tag det, för hon var en riktig lortgris! Vet inte hur hon lyckas, men på något sätt så rullar hon sig i den lilla sjukhagen... Skrittrundan gick bra, hon var jättelugn, trots att sommarjobbarna på ridskolan hade vattenkrig när vi skrittade förbi så höll hon sig hur lugn som helst. Red bara runt anläggningen idag.
 
Det är kanske inte så kul för henne, men anledningen till att jag gör det är att det är mindre mygg där, det är hårt underlag, vilket hon ska ha och sist men inte minst, hon får inte gå i nerförsbackar. Det är på grund av att gaffelbandet, som är av på Hera, fungerar vi vanliga fall som en stötdämpare när de går. Så för att det ska kunna läka som det ska så ska vi helst undvika att gå på just mjuka underlag och nerförsbackar. 


Hera i sin sjukhage, som är som en labyrint



 

Kommentarer
Postat av: Tajna

Du har världens finaste häst!

2009-07-16 @ 17:29:03
Postat av: Elin svarar...

Tack, jag vet... ;-D

2009-07-16 @ 18:51:50
URL: http://fornbrandt.webblogg.se/
Postat av: klara

du skulle kunna skritta till annacarins stall och sen pådendär vägen in mot skogen

2009-07-16 @ 18:52:50
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0