Regndag

Det är verkligen ett sånt väder ute idag som gör att man bara vill krypa under täcket och stanna inne resten av dagen. Men så blev inte min dag idag. Linnea var hos mig vid nio i morse och hämtade upp, en ganska nyvaken Elin påsatt regnkläder. Hon och jag åkte ut till Kakan, hennes häst, som går på bete nu. Vi gav henne lite mat och passade självklart på att hälsa på det söta shettisen Lilly med sitt lilla föl. Otroligt söt! Jag som tyckte att Lilly hade liten mule, men fölets var ju minimalt liten. ;-)

Sedan åkte jag hem och lyssnade på Malin som sommarpratade innan jag åkte till stallet. Provade täcket på Hera, som satt perfekt! Var verkligen nöjd med passformen.



Sitter så bra över manken


Maggjordarna är avtagbara


Skrittade ut med henne som vanligt, men de första 10 minutrarna kan väl mer klassas som taktning... Det märks verkligen att hon mest har stått och hängt i hagen idag på grund av vädret. För hon var väligt rastlös redan i stallgången. Hon kunde inte stå stilla och pysslade med alla möjliga saker...





Hon är kanske inte alltid den bästa fotomodellen ;-)

Nu tänkte jag att jag skulle sätta mig och läsa nya Ridsport som kom idag!

Vi hörs!

Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0