Senskydd i ur och skur

Eskadron
Ett par senskydd som jag haft både på min ponny och på Hera är Eskadrons senskydd. Det är ett par senskydd som jag haft länge och använder ofta.



De är både snygga och hållbara. De är senskydd som passar att ha på tävling, träning och till vardags, alltid lika snyggt och de är lätta att hålla rena och snygga. Karborrbandet har hållt mycket bra under alla år jag har haft mina senskydd men det som kan försämras något är stretchen. De håller alltså i både ur och skur och är alltid snygga! Finns att köpa i många olika färger, själv har jag haft svarta och vita och de vita håller sig förvånadsvärt väldigt vita trots att jag haft dem i snart tre år.

Innan jag köpte dessa Eskadron senskydd till min ponny så hade jag ett par andra, lite billigare senskydd, som kunde glida ner eller åka på "sniskan".  Men när jag köpt Eskadron senskydden så behövde jag inte tänka på det längre, för de har en mycket bra passform och starka kardborrband som håller dem på plats!

Ett par Eskadron senskydd kostar ca 550 :-

Sedan finns det fler bra modeller av Eskadron som Eskadron Flexisoft (pris ca 600;- )med en mjuk kant mot hästens ben och den senaste modellen Eskadron Pro Safe (pris ca 750;- ) som har dubbelt skydd mot slag. Jag tror verkligen att även det är senskydd som håller länge och de är riktigt snygga!



Veredus Olympic

Ett par andra senskydd som jag använder mig av och är mycket nöjd med är mina Veredus Olympic. De är riktigt snygga och tåliga senskydd där man knappt ser repor på senskyddens innersida. Kan dock tycka att de är lite svårare att få rikigt rena, går t.ex. inte att bara spola av dem med vatten om de blivit leriga. De ser då rena ut så länge de är blöta, men så fort de har torkat så ser man att de är smutsiga. Men det är alltså yttersidan, innersidan går lätt att få rent och om man använder någon slags tvål så är det inga problem att få bort smutsen på yttersidan heller. Eller så kan man använda sig av vatten och sedan en torr handduk och torka av dem ordenligt så håller de sig mycket snygga.


Jag har ett par bruna, fram och bak.

Det som jag också gillar mycket medn dessa är dels deras otroliga passform och dels deras knäppning. Knäppbanden är mycket starka och det är lika lätt att spänna på skydden, som att spänna av dem. Priset på dessa är ca 700 kr för framskydd och 600 kr bakskydd.

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Eskadron har jag alltid velat ha, men har aldrig köpt några xP Jättesnyggt med vita skydd på en häst med strumpor! :)

2009-07-22 @ 13:37:09
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Greta

Åh jag älskar verkligen dina "prylar du inte kan leva utan" inlägg! :D

2009-07-22 @ 18:48:21
URL: http://tallgarden.blogg.se/
Postat av: annie

håller med - veredus skydden är oslagbara :)

2009-12-29 @ 18:11:34
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0