Torsdag med både hästfilmer och hästtidningar

Sov över hos min kompis Anna igår och var då jättetrött när jag kom hem. Blev inte så mycket sovit igår... Men trevligt hade vi! Hunden hon tar hand om är lite smått galen, men väldigt söt och snäll.

Vid lunch så var jag i stallet. Hade lunchfodringen så efter att ha gett alla hästar mat så mockade jag och fixade i ordning allt till Hera. Sedan tog jag in henne och pysslade om henne som vanligt. Skrittade vår vanliga lilla runda på 20 minuter och hon höll sig så lugn och fin!

En mysig dag med Hera

När vi kommit tillbaka så släppte jag ut henne i hagen igen samt mockade och fyllde på vatten i hagen. Inte riktigt lika mycket bromsar nu i alla fall, så det är skönt.

Snart ska jag köra mamma, pappa och min lillasyster Linda till flygplatsen, för de ska upp till min mormor och morfar och deras sommarstuga! Är lite avis faktiskt.. Det här är första året någonsin som jag inte åker upp till stugan under sommaren, så känns tråkigt att inte få följa med. Men katterna är nog glada för att jag är hemma i alla fall, så de slipper kattpensionat och så tar jag ju hand om Hera förstås!

När jag kommer hem så ska jag nog sätta mig och kika på en av filmerna som jag fick låna av en kompis i stallet. Antingen "Kyra Kyrklund, Galoppombyten" eller "Kyra Kyrklund, Piruetter, passage och piaff". Är ganska gamla filmer på VHS men det verkar himla kul att titta på :-) Alltid kan man lära sig något!

Sedan har jag ju givetvis tidningen Ridsport att läsa ikväll också :-)

Ha det bra!

Elin

Nog ska man kunna lära sig något av Kyra alltid.. ;-)


Kommentarer
Postat av: frida

Vad betalade du för din kingsland piké? :)

2009-07-26 @ 01:35:26
URL: http://frajdolajnien.blogg.se/
Postat av: sarah

Fin bild! :)

2009-07-27 @ 13:30:28
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0