Regnig dag

Var i stallet länge idag. Var där mellan 12 och halv  sex och det regnade hela tiden! Tråkigt.. Fick använda min studentpresent  en röd Pikeurjacka! Skitsnygg! Älskar den.

Mockade och fixade Heras "grejer" och sedan red jag Gilbert (e.Szkopul-Cortez) som är fem år. Han är inte alls lik Hera att rida. Inte bara för att han är så mycket yngre och outbildad utan han är verkligen byggd på ett annat sätt och har ett helt annat steg. Han har ganska lätt för att bli framtung och tung i handen, medan Hera är motsatsen. Han kändes väldigt obalanserad, speciellt när jag jämförde med Hera, men han är ju så pass ung, så det är ju inte så konstigt.

I slutet av passet tyckte jag att han tog ett bra stöd i bettet, utan att hänga och att jag fick honom bra på bakbenen. Så jag var nöjd med honom, han gjorde sitt bästa hela tiden, vilket är det viktigaste.

Sedan, efter att ha borstat av honom och kylt benen med vatten så lät jag Hera beta och sedan gick hon och jag en promenad i skogen, vilket var mysigt. Hon var jättesnäll och lugn idag, jämfört med igår då hon var övertaggad... Pysslade om henne och mockade sedan hennes sjukhage..

Nu har jag precis suttit och tittat på Norrköping horse show som gick på tv4 sport. Viveca Lundbäck kom tvåa i Grand Prix! Så himla duktig tjej!

Sitter och deppar lite, då jag skulle ha åkt på träningsläger på Jump club hos Sylve Söderstrand i morgon. Men det blir ju inte av nu, istället ska jag träffa veterinären imorgon (hon hann inte komma idag). Känns jättetrist. :-( Har verkligen längtat efter den här sommaren med Hera, då vi skulle debutera 110 och hon var i sitt livs form!!

Hoppas att det inte blir en lång konvalecens nu..!
 
Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0