Solen tittade förbi idag :)

Ja, idag var det faktiskt riktigt fint väder ute! Det var jätteskönt. Det märktes genast på Hera, då hon var jättepigg och rastlös.. tyvärr kunde jag inte gå så mycket med henne som jag kanske velat, för att få ur henne lite av överskottsenergin. Veterinären vill inte att vi går så mycket med henne, bara korta promenader mer för att hon ska må bättre mentalt.
 
Istället pysslade jag om henne lite extra idag. Jag spolade av henne och schamponerade henne ordentligt. Hon blev riktigt ren och fin! Sedan släppte jag ut henne i en liten gräshage och lät henne beta i en timme och 20 minuter, vilket jag tror gjorde henne gott.. ;-) Men hon tyckte att det var så skönt att hon lade sig att rulla i den lilla hagen! Den sluttar ganska mycket så hon kunde inte rulla runt till andra sidan, men det löste hon så fint genom att ställa sig upp och snurra runt för att sedan gnugga in lite lera på andra sidan också.. :-P
 
Men det gjorde inte så mycket, borstade av leran innan jag släppte in henne i boxen och gav henne sitt eftermiddagshö.

I morgon ska jag rida Gilbert igen. Ska bli skönt att få komma upp i sadeln igen. Kanske kan ta några bilder på honom, om jag kommer ihåg kameran ;-)

Ha en bra eftermiddag!

Elin

Jag och Hera 2008


Längtar tillbaka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0