FREDAG

Var så himla trött när jag kom hem igår att jag helt glömde bort att skriva.

Var och skrittade Hera på morgonen igår tillsammans med Josefin. Hera skötte sig jättebra som vanligt. Brydde sig inte ens när Josefin sa till Aconto. Hann bara mocka på morgonen, sen var jag tvungen att skynda mig hem och göra mig i ordning för skolan, där vi dissikerade bakben. Var väldigt trött och seg när det är så mycket att ta in på så kort tid. Men var givetvis intressant.

Efter skolan åkte jag hem och bytte om och cyklade (!) sedan till stallet och gjorde i ordning foder, pysslade och myste med Hera, samt mockade en gång till så att det skulle bli lättmockat morgonen efter.

Imorse var jag och mamma i stallet och vi var i god tid, vilket var jätteskönt. Så efter att ha skrittat Hera (som var jättesnäll) i ridhuset så hann mamma mocka och göra mat och jag hann duscha Hera så att hon var väldigt ren och fin. Fredagsfin ;). Vid tio så kom hovslagaren och skodde henne. Louise i stallet som har samma hovslagare var där och "passade" henne. Fick precis höra att hon varit jättesnäll.

I skolan så dissikerade vi bakbenets distala del (nedre delen) och alla i min grupp kom överens om att vi skulle göra det snabbt så att vi skulle komma hem i tid, då alla var trötta efter en lång och intensiv vecka. Så vi blev klara före två! Jätteskönt! Så nu har jag suttit hemma och segat, läst lite i nya Ridsport som kom igår och läst lite hästbloggar. Var jätteskönt!

Efter middagen så ska min familj åka till Gränby centrum och shoppa, mest julklappar. Är nämligen helt tomt där en fredag eftermiddag så man slipper alla köer. Får se om jag orkar. Är helt dödstrött. Men det vore bra att få ihop några julklappar, då jag har mycket annat att göra i helgen. Efter det blir det hur som hels fredagsmys. Mycket efterlängtat!

 


Idag är det bara fyra veckor kvar tills vi får börja trava!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0