Lördag

Var så otroligt glad när jag vaknade i morse och insåg att det var lördag! Så glad att jag somnade om och tog en lång sovmorgon... Sov i typ 12 timmar i natt, vilket jag nog behövde. Var iväg till stallet efter lunch och mockade och fixade allt åt Hera. Mockade hennes hage också, vilket behövdes. Tog sedan in henne och borstade och pysslade. Det är hennes vilodag idag så efter att ha pysslat och kliat henne nästan äverallt, ställde jag in henne i boxen igen och gav henne intagsmaten.

Idag så tog jag hand om hästen Sekúr också. Mockade och gjorde i ordning hans mat innan jag tog in honom. Men när jag borstade honom och visiterade benen så upptäckte jag att han var varm på höger bakben... Som tur var så var vår veterinär Marie på besök, så hon kände också på honom och höll med om att han var varm. Så jag sprang med honom inför henne och han haltade också... Så det blev till att promenera med honom i ridhuset istället för att rida, för att sedan ställa in honom i boxen.

Ikväll ska jag ut med mina älskade vänner! Känns som så länge sedan vi träffades, så det ska bli jätteroligt!! :D Smålands ska vi till, men först Orvars. Nu måste jag göra mig i ordning!

Ha en prima lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0