Måndag

Igår så var jag i stallet och mockade och fixade åt både Sekúr och Hera. Kände på Sekúrs ben som fortfarande var varmt, så vi tog en liten promenad han och jag, sedan borstade och pysslade jag med honom.

Efter det så tog jag in Hera och gjorde i ordning henne och gav henne lugnande, medan vi väntade på att mamma skulle komma. När hon kom så gick vi ner till ridhuset där det var två andra. Den ena var en travare som hade väldigt svårt för att fatta galopp och det blev då stundtals slängtrav (eller travartrav kanske?) och det tyckte Hera var väldigt konstigt så hon hoppade till några gånger men var sedan lugn.

Idag tog vi lite sovmorgon då både jag och mamma började senare. Men bara för det så skulle de harva ridhuset precis när jag skulle rida, så vi fick rida ute. Det gick ju bra, då Hera skötte sig exemplariskt, men det regnade hela tiden så det var lite trist...

Nu ska jag sova! Ska upp tidigt i morgon igen...

Godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0