Måndag

Steg upp vid halv sex som vanligt. Men den här morgonen så åkte jag inte till stallet på en gång utan åt frukost hemma innan jag klädde på mig och åkte. Josefin var nämligen i stallet före mig, vid kvart i sex och gav Hera lugnande. Så kvart över sju var jag i stallet och gjorde i ordning henne. Sedan kunde jag skritta i ridhuset tillsammans med Josefin och Aconto. Hera skötte sig jättebra, förstås. Så länge hon fått lugnande så går allting bra.

Efter att ha skrittat henne så släppte jag ut henne i hagen och mockade. Sedan var jag tvungen att skynda hem för att slippa stressa hemma. Trodde jag ja. Vid gamla Lurbo så hade Polisen en stor blåskontroll och jag blev givetvis inkallad. Typisk måndagstur kanske? Var många bilar, så man fick till och med köa för att vänta på att få blåsa. Men men, trevlig polis var det i alla fall och när jag blåst så fick jag åka.

Hann just så pass göra i ordning allt innan jag åkte iväg till SLU för föreläsningar. Var mycket intressant idag med. Lite föreläsning om leder (som vi ska disskera i morgon), muskler, gångarter och på eftermiddan om ryggproblem.

Efter föreläsningen var det bara att skynda iväg till stallet, då jag hade intag och mat kvar att göra till Hera. Pysslade lite till med henne också innan jag begav mig hem :).

Nu har jag pluggat lite, men är dödstrött. Måste sova nu tror jag, om jag ska kunna komma upp över huvud taget i morgon. Snälla mamma tog kvällsfodringen :)

 

Nattinatt :)


Bara att skritta på ett tag till..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0