Morgonen

I morse så var jag i stallet något senare än vanligt, då varken jag eller mamma hade arbete eller föreläsning förns vid lunch, så vi kunde ta det lugnt i stallet och inte stressa :). Idag red vi också i ridhuset, men vi har avancerat, för idag var det två stycken andra som red samtidigt och hon klarade det hur fint som helst! Brydde sig inte alls om att de andra galopperade och hade sig, ganska nära henne, utan hon kunde koncentrera ganska bra på mig. Förvisso så går hon ju på lugnande, men jag tror ändå att det är väldigt bra för henne att vänja sig på det här sättet först, för hon är ju inte"nerdrogad" eller på något sätt borta i huvudet eller dåsig, utan hon blir bara lite mer harmonisk om man kan utrycka det så. Hon kan ju fortfarande hoppa till för saker som händer i omgivningen om man säger så, men letar inte anledning till att hoppa till längre.. Hoppas att det var en någorlunda begriplig beskrivning :P.

Putsade utrustningen efter att jag skrittat henne och när vi var klara så åkte vi hem. Jag duschade och gjorde mig i ordning samt hann plugga lite innan jag åkte till SLU där vi bara hade frågestund idag. Blev lite om skelettet och sen spårade vi in på massa andra ämnen, som om sadling och böjprov och så vidare. Haha, var i alla fall väldigt intressant att lyssna på!

Nu ska jag plugga lite till, ska verkligen nöta in alla skelettets delar på latin, och svenska givetvis, men det är mycket enklare. Sedan ska jag läsa lite mer om osteologi. :) Blir alltså en lugn kväll hemma för mig den här fredagen. Var faktiskt ganska länge sen jag hade det, så det ska bli skönt! Kommer få en hel den "måsten" gjorda vilket alltid känns bra.

Ha en riktigt mysig fredag :)


Bara fem veckor kvar tills vi får börja trava! :D Bilden är från en Arnoldträning i januari i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0