Ny vecka

Måndag alltså och fortfarande lika trist väder ute. Jag och mamma var i stallet på morgonen. Mamma mockade och fixade medan jag tog hand om Hera. Idag så skulle vi kanske ha väntat lite längre än vad vi gjorde, innan vi tog ut henne, för jag tror inte att det lugnande hade börjat verka ordentligt. Så blev en del krumbuktsprång idag. Tycker att vi alltid lyckas tima så att de ska harva ridhuset när vi ska skritta henne. Det tyckte ju Hera var en utmärkt anledning att blåsa upp sig och hoppa jämfota.

Men efter en liten stund så lugnade hon ner sig och gick jättefint. Man vill ju tro att det var för att hon lärde sig, efter att man sagt till henne, men det var nog framför allt det lugnande som började verka... Går ju snabbare ut i kroppen när hon rör på sig också.

Nu har jag duschat och gjort mig iordning. Tänkte ta och käka lite lunch nu innan jag cyklar iväg till SLU. Ska bli spännande med en ny kurs!

Kraam!


Hera står och väntar på att bli tränsad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0