Onsdag

Började även denna dag med att först åka till stallet, före sex och ge Hera sitt lugnande. Hon låg och sov när jag kom och tyckte att jag var på tok för tidig :P. Men när hon såg att jag hade mat så orkade hon vackla sej upp på benen och stog och blinkade med ögonen samtidigt som hon lyckades få fram ett litet brummande ljud, som jag tror skulle vara en gnäggning ;).

Åkte sedan hem och åt frukost innan jag och mamma åkte tillbaka till stallet för att skritta henne. Idag så red vi i ridhuset. Hon var lika snäll och fin idag som hon var igår. Även om hon tyckte det var lite läskigt när de kom för att harva ridhuset precis innan vi skulle ut. Men hon vågade i alla fall gå fram och hälsa på mannen som skulle harva, sen var det inte så farligt längre.

Nu tänkte jag hoppa in i duschen och sedan göra mig iordning, samt plugga lite innan jag åker till SLU. Vi ska kolla på en film nu på morgonen, men man kan även titta på den hemma så jag såg den igår. Tänkte titta lite på den idag också och de andra filmerna. Nästa föreläsning är inte förns vid 12.15 så jag kan ta det ganska lugnt nu. Den föreläsningen ska handla om ben och benbildning. Jag gillar vekligen den här kursen! Det är så himla intressant!

Måste snart bestämma mig för vad jag ska välja för frågeställning i min fördjupningsuppgift. Finns så himla mycket att välja på! Några som jag funderar på är "Hur hästens framben påverkas av hoppning" "Hur hästens ben påverkas av hoppning jämfört med svårare dressyrrörelser" "Hur hästens rörelseapparat påverkas av att ryttaren sitter snett" med mera. Finns ju så otroligt mycket! Jag är förstås lite extra intresserad av att veta hur frambenen påverkas av hoppning, då jag själv är hoppryttare och Hera har en skada på frambenet. Men samtidigt är det så mycket annat jag också vill veta!

Dags att hoppa in i duschen. Ha en bra dag!

 


En något piggare Hera, andra gången jag kom till stallet i morse. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0