Söndag

Vi hade helgfodringen idag, vilket betyder att man har alla fodringar utom intag. Vi lyckades "sälja" vår morgonfodring så att vi kunde sova ut ordentligt i morse, vilket var jätteskönt! Behövdes verkligen.

Jag och mamma var i stallet vid lunch och lunchfodrade hästarna. Sedan så satte vi in våra nya fina utsågade hyllor i det nya skåpet, tänkte ta en bld på det sen när det är helt klart så får ni se hur det ser ut! Blir otroligt snyggt och lätt att hålla ordning i alla fall.

Regnade ute idag igen och ridhuset var helt tomt, så vi passade på att rida där inne idag med. Är nästan det stället som har best underlag också, då det blir så tungt att gå ute nu när det regnat så mycket. Hon var lugn och fin idag med. Skrittade i ca 40 minuter idag, ökade alltså tiden lite då vi är inne på andra veckan, sedan återbeöket. Är nu ca 35 dagar kvar tills vi får börja trava! Haha, har full koll på nedräkningen ;).

När vi kom hem så blev det fika med familjen och sedan världscup-hoppning från Tyskland. Roffe red ju som vanligt grymt fint och slutade på noll fel och på en fjärde plats! Riktigt skoj! Vann gjorde Ludger Berbaum på sin fina endast 8 åriga Gotha.  

Nu blir det mycket plugg innan jag går och lägger mig. Nu ska jag banne mig nöta in de sista latinska namnen så att jag inte behöver sitta som ett frågetecken resten av veckan när vi ska börja med muskler.(Musklerna är ju orftast uppkallade efter vilket ben de sitter på...)

Nej, nu är det bäst jag sätter igång! Ha en bra kväll :)


Idag kom min syster Linda och pappa och hälsade på en stund i stallet :) Bilden är tagen i oktober 2008.  


Kommentarer
Postat av: Tajna

Jag skulle oxå vilja gå den kursen! :)

2009-11-23 @ 15:10:27
Postat av: Elin

Vilken vacker häst du har!

2009-11-23 @ 16:51:35
URL: http://billikanin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0