Tisdag

Var uppe och gav Hera lugnande som vanligt innan vi åkte dit igen och red. Idag så hann mamma mocka och göra i ordning mat så jag slapp åka till stallet igen efter föreläsningen. Var ganska skönt, men lite ovant. Tycker ju givetvis om att åka dit och pyssla med Hera, men idag var jag så extremt trött så jag gick och la mig när jag kom hem och somnade på en gång. Sov längre än vad jag hade tänkt, så nu kommer jag väl inte somna ikväll... igen. Lyckas alltid med det.


Hera var som vanligt snäll att skritta och vi red inte jättelänge idag.


Idag var första gången vi hade dissektion på min kurs. Måste säga att det var lite läskigt och overkligt att se ett stort hästben och framförallt att känna på det, då det var helt kallt. Var som att man var beredd på att det skulle kännas som vanligt, men det var det givetvis inte. Men sedan var det intressant att se alla musklerna som de har på bogpartiet. Riktigt maffiga! Och vilka senor... Imorgon så fortsätter vi att dissikera frambenet, men då längre ner, vilket jag ser fram emot, då jag kommer få se hur gaffelbandet ser ut, det som är (var) av på Hera.


Satt och tittade lite på olika bloggar och hittade ett träns som jag väldigt gärna skulle vilja ha. Så himla snyggt! Helt perfekt till Hera. Dock är ju inte priset lika perfekt...  ;)

 



Dags att sova. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Tajna

Supersnyggt träns! Varför finns det inte så snygga träns till ett hyggligt pris?? :/

2009-11-25 @ 14:22:51
Postat av: Anneli

Fin blogg! Tränset är CWD va? Allt de har är urläckert, men som sagt dyrt!

2009-11-25 @ 15:20:56
Postat av: Elin Fornbrandt

Ja, det är ett CWD. Ja, så synd att det är så dyrt :(

2009-11-25 @ 16:20:50
URL: http://fornbrandt.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0