Tisdag

Fy vad trött jag är på det här eviga regnandet. När jag vaknade i morse så öste regnet ner. I morse så åkte jag först till stallet vid sextiden för att ge Hera lugnande, för att sedan åka hem och äta frukost. Sedan åkte jag och mamma dit och jag skrittade henne i ungefär 20 minuter. Idag så väntade vi i en timme efter att hon fått det lugnande medlet, så det säkert skulle verka och det gjorde det verkligen. Hon var lugn och fin hela tiden, vilket var väldigt skönt!

Sedan skyndade vi hem då min föreläsning började kvart över nio. Var jätteintressanta föreläsningar idag! Men måste medge att jag var bra trött i slutet, då vi skulle hitta vart alla de olika skelettdelarna sitter och heter på latin, vilket vi för övligt måste plugga in i skallen, hur nu det ska gå till... Sedan så cyklade jag hem, i ösregn. Sjukt trist!

Nu tänkte jag plugga vidare lite på egen hand också, lära mig benämningar på alla riktningar. Det är lite enklare i alla fall :). Sen får jag ta tag i skelettdelarnas latinska namn, åtminstone frambenen. Visste ni t.ex. att hästens "framknä" (karpalben som det egentligen heter) består av 8 ben?

Sen, när någon av bilarna kommer hem (med mamma eller pappa i) så ska jag åka tillbaka till stallet och mocka, då vi inte hann göra det i morse. Ska pussa lite till på Hera också ;)

Ha det gött


"Lånade" den här bilden från Annika. Är innan vi skulle på träning för Louise Haaga på Jälla i våras. ÅH vad jag saknar det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0