Torsdag

Som vanligt så var jag i stallet vid kvart i sex och gav Hera lugnande. Efter att ha ätit frukost hemma så åkte jag och mamma till stallet tillsammans. Idag han "vi" (mamma) mocka på morgonen medan jag gjorde i ordning Hera. Det gick snabbt då jag mockade igår både på eftermiddagen och på kvällen. Red i ridhuset idag med och Sigrid och Felix var i ridhuset samtidigt som oss. Det var superbra träning för Hera! Det blir så lätt att man blir extra försiktig och undviker saker när hästen är konvalecent för att man är så himla rädd för att de ska hoppa till och skada sig ännu mer. Har märkt att jag själv agerar så.

Men tycker inte att man kan undvika allt, för då blir de bara ännu mer tossiga när man väl får sätta igång dem och de helt plötsligt, efter långt uppehåll, förväntas kunna gå i ridhus med jättemånga andra hästar och andra ljud omkring sig utan att hoppa till... Så Hera hoppade till en eller två gånger när Sigrid satte igång Felix i galopp, men lugnade sedan ner sig och började koncentrera sig mer på mig, än på vad de gjorde för något. Så det känndes jättebra att få lite "miljöträning" :). 

När jag kom hem från föreläsning så var jag ruskigt trött! Så la mig på soffan för att titta lite på teve.. Men det blev inte så mycket tittande, efter typ fem minuter så hade jag somnat och sov sedan i en och en halv timme då mamma kom hem. :P Så nu kommer jag säkert inte somna ikväll bara för det. Typiskt!

Kraam


Haha, en söt bild på Hera






Kommentarer
Postat av: Louise

Söt häst! :)

2009-11-19 @ 21:29:28
URL: http://reitsport.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0